söndag 18 januari 2009

Teburkar - ett marknadsmisslyckande?

Pillemaran skriver om sina vedermödor att hitta en tesil. Idag drabbades jag av ett liknande problem.
Hembryggt te är förstås mycket godare än påste. Därför köpte jag idag en tesil, som jag utan större problem (där hade jag större tur än Pillemaran) hittade på Åhléns. Den var av modellen som består av två hemisfärer av stålnät och en liten kedja att förankra silen i tekoppskanten med.
Men jag vill även ha en snygg teburk av plåt. Någon sådan stod varken att finna på Åhléns, PUB, Gallerian eller NK, som dock kom närmast - de hade plåtburkar, men vita med NK-logga. Inte så kul. Jag vill ha en burk som ser ut som en teburk, kanske med tetillverkarens logotyp eller något orientaliskt motiv. Är det så illa att te på burk inte längre säljs?
Nåväl, jag fick en gratisprenumeration på Svenska Dagbladet av en försäljare på Hamngatan. Och på Drottninggatan ville en snubbe göra en marknadsundersökning och gav mig en tristesslott för besväret. Så ikväll ska jag brygga en kopp äppel- och kanelte och skrapa lott. Vem vet, jag kanske är miljonär?

2 kommentarer:

Prinsessan sa...

Kolla tebodar, där brukar det finnas superfina burkar :-) Tror det finns en i Sturegallerian...i v-ås vet jag vart det finns :-)

Lisa Modin sa...

Lyckans ost! kanske var det bara tanten på åhlens som inte orkade plocka fram en från lagret åt mig, men men ;) lisa