måndag 19 januari 2009

En groda bland nyårslöftena

Hemma efter ett pass i simhallen. Sedan årsskiftet har en simtur varit som att försöka navigera genom en gryta full med korv. Jag misstänker att många årskort nu har inköpts med föresatsen att på sikt undantränga mindre vatten.

Men kom ihåg: En bassänglängd motsvarar inte en wienerlängd!

En del av badarna simmar imponerande sakta. Jag vet inte hur de gör, för jag kan bara med viss ansträngning hålla mig flytande i deras kölvatten. Själv är jag rätt snabb på bröstsim, vilket är tur, för jag är usel på crawl och kan inte simma fjäril alls.

Jag vet inte varför jag - oavsett träningsnivå och fysisk form i övrigt - simmar rätt snabbt. Kanske det beror på min kroppsbyggnad - likt grodan har jag långa ben och stora, breda fötter. Och den är ju bra på att simma.

Foto: Holger Gröschl

Inga kommentarer: