måndag 16 februari 2009

Pixeltajm

Nu har jag jobbat lite mer med MS Paint:

Det mesta jag har gjort handlar om ren småputs. Den högra bilen ser inte längre ut att ha voltat några varv, och tjejen med flaggan börjar anta en mänskligare skepnad. Figurer är det svåraste av allt för den som likt mig saknar större konstnärlig vana. Flaggan kommer antingen att bli grön (start) eller schackrutig (mål), mest beroende på färgmässig balans i bilden.

Den gula (#FFFF00) bilen kommer möjligen att få flames i ett senare skede. Himlens klarblå färg (#0000FF) är än så länge ett experiment.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska inte skorstenarna luta på samma sätt som byggnaderna? Jag bara kastar ut frågan men kan inte bestämma mig för vad mitt svar skulle bli.

Carl Johan Hall sa...

Jo, det har du nog rätt i! Frågan är om de inte rentav borde luta mer än husen i bakgrunden. Perspektivverkan avtar ju med avståndet. Attans att du skulle komma på det.

Anonym sa...

Eller stryk lutningen. Även om det blir en anakronism med bilmodellen, skulle jag nog satsa på en industrialistisk art deco- / Bauhaus-stil, med skorstenen som modern ikon och tjejen i förgrunden lagom dekadent :). Då ska det nog vara helt "rektilinjärt" med lodräta väggar men ändå kraftigt perspektiv på hustaken. Denna bok innehåller en del inspiration:
German Modern

Lite såhär:
westinghouse_teknisktidskrift.jpg
Skulle nog byta till Photoshop, om jag behärskade det...