tisdag 6 mars 2012

Svart är det nya svarta



En passande video till mitt kommande stylingprojekt: Att lacka grillen på Mustangen svart!

För närvarande är grillen, liksom större delen av bilen, lackerad i en rödorange kulör (RAL 2002). Men jag tycker att det blir lite mycket orange i fronten, varför grillen ska få en sidenmattsvart färg. Original är grillen svart och lyktsargarna kromade, men jag tänkte i ett första skede lacka även dem svarta. Det finns tillräckligt mycket ljusa fält som kontrasterar - själva lyktglasen, parkeringsljusen med sina kromsargar och, inte minst, det kromade Mustangemblemet som på så sätt kommer att framhävas bättre. Svart matchar dessutom vinyltaket, mitten av motorhuven och bakstammen. Samt backspeglarna - men dem funderar jag å andra sidan på att lacka orange!

Här är en av mina estetiska principer: Aldrig mer än två färger på en bil (ja, och så krom förstås, men om bilen saknar krom är det ingen ursäkt för att lägga på en tredje färg)!

Synpunkter på färgval samt lackeringstips mottages med tacksamhet i bloggens kommentarsfält.

Inga kommentarer: