söndag 28 december 2008

Mr Stools har fått sällskap

Eftersom jag inte direkt är någon julmänniska, har jag hittills endast ägt ett julpynt. Det är en mycket liten tomte som heter Mr Stools och som jag har fått av mamma. Han ser ut så här:


Han har fått sitt namn av att han - utom under julen - bor i en tändsticksask, precis som Mr Stools i Monte Python-sketchen "Interesting People". Men mellan Lucia och tjugondedag Knut kommer han fram ur sitt bo och signalerar i sin ensamhet att det är jul.


Fram till idag. För idag besökte min pappa Elgiganten i syfte att köpa en laptop. Jag följde med som tekniskt biträde och förmodat kunnig i datafrågor. Nu blev ingen laptop köpt, men jag gjorde ett kap. För när köper man billiga julprylar? Jo, i mellandagarna förstås! Så jag hittade denna sjuarmade elektriska ljusstake för det facila priset av 49 kr:


Så nu har jag två julpynt!

1 kommentar:

Prinsessan sa...

precis en sån har jag i köksfönstret..och ja,jag har inte hunnit få ner den än...men han är släckt sen i tisdags iafl...ryker ikväll eller imorgonbitti, då jag får besök imorgon .-)